Maak jij deze (veelgemaakte) fout in jouw leven?

Personal life coach geeft tips over verandering in je leven.Er is een veelgemaakte fout die je kan vermijden om jouw geluk, voldoening en succes aanzienlijk te verhogen. Deze fout overwinnen heft onmiddellijk heel wat belemmeringen op voor wat je wil bereiken.

Daarom is het belangrijk om dit gedrag op te merken en het zo snel mogelijk te corrigeren. Om die reden heb ik ook als jouw life coach dit stuk geschreven: ik vertel je zo dadelijk wat deze veelgemaakte fout is en ik geef je in een volgend artikel drie manieren om ze te elimineren uit jouw leven.

Want als coach zie ik mensen deze fout voortdurend maken. Zelf ben ik er ook niet helemaal van gevrijwaard. Het is een heel courante fout en ik durf te beweren dat ze zorgt voor het grootste deel van de ontevredenheid in het leven dat we leiden.

Wat is het dan? De fout waarover ik spreek is: leven op automatische piloot.
Daarmee bedoel ik dat we dezelfde dingen doen als gisteren, en toch andere resultaten verwachten. We veranderen niet. En intussen wentelen we ons in ontevredenheid. Als je erover nadenkt, dan is het pure waanzin!

Sta eens echt stil bij jezelf: ben jij perfect gelukkig en ervaar je 100% voldoening? Als dat niét zo is, wanneer heb je dan de laatste keer een echt significante verandering in jouw gedrag of omgeving doorgevoerd? Deze ene fout is wat je moet herstellen.

Je kan niet verwachten dat jouw leven verbetert als je dezelfde oude dingen blijft doen, nietwaar? Als je andere resultaten wil, dan moet je andere acties ondernemen.

En zelfs een kleine verandering in jouw leven kan een zinvol verschil maken. Ik ben er zelfs van overtuigd dat je best begint met kleine veranderingen. Klein wil niét zeggen onbetekenend. Klein is slim. De reden waarom verandering vaak mislukt is omdat we teveel tegelijkertijd willen veranderen en dan terugvallen.

Ik daag je uit om een gebied in je leven te kiezen waarin je geen volledige voldoening ervaart en om dan kleine veranderingen door te voeren in dat domein. Werk eraan met één kleine verandering per keer. Zo doorbreek je snel de impasse en zal je verwonderd zijn over de verbetering die je ervaart. Je zal je gelukkiger voelen, met meer voldoening.

Wees niet bang voor verandering, omarm ze. Maak er een gewoonte van.

In een volgend artikel krijg je drie manieren om de veelgemaakte fout te elimineren uit jouw leven: lees het hier.

Lees alvast ook:
5 simpele tips om je leven te veranderen in 2 minuten per dag
Verander of sterf. Zou jij het kunnen?
Dit is wat je wél dichter bij jouw doel brengt

Als coach help ik jou om met meer zelfvertrouwen doelen te bereiken in jouw leven, om het beste uit jezelf te halen, en je volledige potentieel te bereiken. Want het leven is te kort om niét te gaan voor het leven dat je wil en dat je verdient!

Inzichten en tips deel ik graag met jou in een wekelijkse mail.
Schrijf je daarom nu in via deze link:

Deel je dit artikel met minstens één iemand voor wie het waardevol is?

Dit bericht werd geplaatst in Life Coaching en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.