Ontketen jouw potentieel met deze 5 acties

Ontketen jouw potentieel met deze 5 actiesJe bent je er misschien niet van bewust, maar je bent geboren met een massa talent.

Hoe je die talenten gebruikt voor jezelf en voor anderen is het verhaal van je leven.

Ga jij jouw potentieel ontketenen in dit verhaal?

Dit zijn vijf acties die je kan ondernemen om precies dat te doen…

1. Stel uitdagende, maar bereikbare doelen

Doelen stellen is een hele goede manier om je te motiveren tot actie.

Doelen geven een richting aan en creëren helderheid voor jouw volgende stappen.

De sleutel om jouw potentieel te ontketenen is om stimulerende, uitdagende doelen te stellen die bereikbaar zijn en je niet overweldigen.

Schrijf jouw doelstelling op en lees ze luidop voor.

Als het jou niet raakt, of je wil geen actie ondernemen, of je weet helemaal niet wat te doen, dan heb je een andere doelstelling nodig!

2. Zet elke dag een kleine stap

Zoals Lao Tse zei: “Een reis van 1000 mijl begint met een enkele stap”.

Je kan met de auto van België naar Portugal rijden terwijl je telkens slechts enkele kilometers vooruit kunt kijken.

Dit principe gaat ook op om jouw potentieel te ontketenen.

Denk niet al te lang vooruit – ontdek jouw sterktes en zwaktes, vind jouw passie, zet er uitdagende doelen voor, maar gebruik elke dag om slechts een kleine stap in de richting van dat doel te stellen.

lifecoach over gewoontes3. Werk aan jouw gewoontes

Elke dag nemen we honderden en zelfs duizenden beslissingen, maar de meeste ervan zijn onbewust.

Al deze kleine en grote beslissingen vormen jouw leven.

Daarom is aan jouw gewoontes werken zo belangrijk.

Zo kan je negatieve gewoontes ombuigen in positieve, leren hoe je moet omgaan met stress, hoe je dankbaarheid kunt cultiveren, en gezonde en inspirerende relaties ontwikkelen.

Jouw gewoontes zullen niet van de ene op de andere dag veranderen, maar eenmaal ze gewijzigd zijn zullen ze honderden van jouw beslissingen positief gaan beïnvloeden.

4. Wees moedig

Wanneer mensen geconfronteerd worden met de dood hebben ze gewoonlijk spijt van dingen die ze niét gedaan hebben, eerder dan van dingen die ze wél gedaan hebben.

Het leven zit vol met uitdagingen en angsten, maar je kan jezelf de volgende vragen stellen:

–       Zal ik spijt hebben wanneer ik ouder ben en dit niet gedaan heb?

–       Zal ik me dit over 10 jaar nog herinneren?

–       Hoe belangrijk is dit voor mij?

–       Zal ik nog respect hebben voor mezelf als ik dit niet doe?

Het vraagt moed om jouw potentieel te ontketenen maar zonder moed blijf je ronddraaien in cirkels.

5. Zorg voor een klankbord

Bij jezelf te rade gaan is een goede manier om je bewust te worden van jouw potentieel, maar met een andere persoon als klankbord kan je vaak nog beter jouw natuurlijke talenten ontdekken.

Als loopbaancoach heb ik het genoegen om heel veel mensen te begeleiden in het vinden van hun sterktes.

En om hen vervolgens te ondersteunen in het verder doen groeien van die talenten.

Nu is er de mogelijkheid om bijna gratis deze waardevolle loopbaancoaching te genieten.

Lees er hier meer over.

En lees hier wat enkele van de mensen die jou voorgingen ervan vinden:

Wim is een zeer veelzijdige en ervaren coach. Hij heeft een professionele aanpak die ook heel persoonlijk is. Dankzij zijn coaching en advies heb ik bepaalde stappen gezet op professioneel vlak die ik al veel eerder had willen en moeten zetten. Ik sta nu voor een nieuwe uitdaging wat zonder Wim wellicht nooit het geval was geweest.
– Liesbeth Ceelen

De coaching sessies van Wim startten steeds met een enorm warm onthaal waarbij alles kon besproken worden… Hij heeft me leren inzien wat ik zelf belangrijk acht en wat confronterend maar zeer leerrijk mijn valkuilen zijn. – Nikki Aerts

Begin dit jaar zat ik behoorlijk vast in mijn comfortzone en lukte het me niet om alleen stappen te zetten om mijn comfortzone te vergroten. Nadat ik contact had gehad met een aantal coaches die hun beloftes niet nakwamen, nam ik zelf contact op met Wim over wie ik al veel goede commentaren had gehoord. Ondertussen kan ik zeggen dat ik dankzij de steun en tips van Wim, kleine stapjes heb durven zetten om uit mijn comfortzone te komen en is de bal aan het rollen gegaan. Uit mijn comfortzone, appreciatie voor mijn product en wat ik doe waardoor mijn zelfvertrouwen fors is toegekomen. Tegelijkertijd krijg ik ook telkens weer de bevestiging dat mijn doel het juiste voor me is.
– Wendy De Jonghe

Als coach help ik jou om vooruitgang maken in de richting van jouw doelen, om ongewenste gewoontes te veranderen, en om zo ook stappen vooruit te zetten richting jouw droomleven.

Want het leven is te kort om niét te gaan voor het leven dat je wil en dat je verdient!

Inzichten en tips deel ik graag met jou in een wekelijkse mail. Schrijf je daarom nu in via deze link:

Lees verder:
Waar heb je het meeste spijt van in jouw loopbaan? De top 5.
De 7 redenen waarom jij meester bent over jouw leven
Heb je het gevoel dat je in een verkeerde job zit?

P.S. Wil je jouw vrienden én mij een plezier doen? Deel dan dit artikel via de FacebookLinkedIn of Twitter-knop. Alvast bedankt!

Dit bericht werd geplaatst in Coaching en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

