Hoe maak je van élke dag een nieuwe start?

Lifecoach vertelt hoe je van elke dag een nieuwe start kan makenJe hoeft niet te wachten tot 1 januari om jezelf de kans te geven om het meeste uit jouw dag – en jouw leven te halen.

Elke dag is een verse start om te leren, te groeien, jouw sterkten te ontwikkelen, jouw gekwetste gevoelens te helen, en weer wat ouder en wijzer vooruitgang te boeken in jouw leven.

Elke dag geeft jou een kans om jezelf opnieuw uit te vinden, en om te bouwen op de lessen die je hebt geleerd. Het is nooit te laat om te veranderen wat niet werkt in jouw leven. En om in een andere versnelling te schakelen, in plaats van steeds op dezelfde manier te denken en te handelen in de hoop op een ander resultaat.

Wees daarom flexibel: houd je geest open om elke dag opnieuw te beginnen.

Hoe word jij elke dag wakker?

Start jij jouw dag al meteen gestresseerd en opgejaagd?

Ga je door jouw ochtendroutine zonder er veel over na te denken, terwijl je ‘doet wat je moet doen’ om jouw dag te beginnen?

Hoe zou het zijn om elke nieuwe dag te starten met een moment om rustig adem te halen en te denken aan een positieve intentie voor jouw dag?

Denk niet enkel aan wat je wil DOEN,
maar hoe je wil ZIJN vandaag.

Elke dag is een nieuw begin en een propere lei. Hoe wil jij jouw dag creëren? Denk erover als een blanco doek – wat wil je erop schilderen? Wat kan je creëren?

Als je ontwaakt met een negatieve mindset, ben je meer geneigd om een donkerder beeld te borstelen doorheen de dag, en jouw doek zal niet meteen hoop, geluk en vreugde weergeven.

Als je met een positieve intentie jouw dag start, hoe zal jouw leven dan anders zijn? Welke positieve resultaten komen daaruit voort?

6 tips om jouw dag met een positieve intentie te starten

1. Geef jezelf elke dag het geschenk van een ‘dankbaarheidsattitude’. Waar ben je allemaal dankbaar voor?

2. Visualiseer hoe je jouw dag zou willen zien verlopen: dat helpt om positieve energie vrij te maken bij jezelf en om ook positieve energie van de mensen rondom jou aan te trekken.

3. Neem elke dag als een kans om op een andere manier naar de dingen te kijken.

4. Verander jouw mindset van ‘Ik kan het niet’ naar ‘Ik kan het.’

5. Focus op jouw positieve intenties, zodat je meer kracht in jezelf voelt en je eerder een ‘winnaar’ dan een ‘slachtoffer’ voelt.

6. Leef met meer aandacht in het moment. Het verleden is misschien wel een mooie plek om te bezoeken, maar je wil er niet leven!

Hoe zou het zijn om elke dag te starten met een moment om aan een positieve intentie voor de dag te denken? Schrijf het elke ochtend op en neem elke avond een moment om terug te kijken op hoe je het gedaan hebt.

Dit zijn enkele voorbeelden van positieve intenties:

‘Vandaag wil ik mijn gevoelens van ergernis ten opzichte van mijn collega vervangen door gevoelens van aanvaarding.’

‘Vandaag kijk ik uit naar het focussen op alles waarvoor ik dankbaar ben in mijn leven, eerder dan op wat er ontbreekt, en naar het uiten van dankbaarheid.’

‘Vandaag wil ik mijn leven wat vertragen om tijd te nemen om te genieten van het moment, vooral met mijn gezin.’

Elke dag gebruiken om jezelf te richten op constructieve gedachten en intenties helpt jou om het leven dat je wil en dat je verdient ook echt te creëren!

Als coach help ik jou om met meer zelfvertrouwen dat je wil en dat je verdient ook echt te creëren!

Inzichten en tips deel ik graag met jou in een wekelijkse mail. Schrijf je daarom nu in via deze link:

Verder lezen:
Boek ‘Meer Tijd in 12 stappen’
5 snelle tips om meer uit je dag te halen
Wat is Jouw Best Mogelijke Zelf?

P.S. Deel dit artikel met jouw netwerk door op de FacebookLinkedIn en Twitter-knoppen te klikken, want zo kunnen jouw vrienden en kennissen óók van deze inzichten profiteren.

Dit bericht werd geplaatst in Coaching en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

